Physiotherapy

Efterfødselstræning

Til dig der skal igang igen eller bare igang efter fødsel!

Efterfødselstræningens hovedpunkter

På dette hold fokuserer vi træningen omkring de muskelgrupper der er vigtige at få styr på efter fødsel.

Efterfødselstræning behøver IKKE at være det klassiske, "rolig lær at trække vejret igen træning", det må gerne give sved på panden, og lidt gang i kroppen.

Vi forholder os selvfølgelig til sundhedsstyrrelsens anvisninger, men sørger for alle træner på det niveau de kan. Vi sørger for højt humør, sved på panden og hyggeligt samvær.

OBS.: hvis du er i tvivl om du kan deltage eller er klar til at deltage, Ring til os på 40 60 86 60, så tager vi en snak om netop dine behov.

Hovedbegreber i denne træning

- Bækkenbundstræning

- Rectus diastase / Delte mavemuskler

- Mor og barn i fokus

- Funktionel træning til mødre

- Sundhedsstyrrelsen anvisninger

 
Exercise Bands

Image Title

Image Subtitle

 

Efterfødseltræning

Efterfødselstræning er for de fleste lige til, men det er vigtigt at forholde sig til den enkelte person.

f.eks har du trænet meget inden graviditet og op til fødsel, samt er fødsel gået ukompliceret, kan du højst sandsynligt starte op så snart du selv føler for det, og behøver ikke følge de 8 uger som sundhedsstyrelsen anbefaler generelt.

Hvis du f.eks ikke har trænet meget inden graviditet og fødsel, og samtidigt har haft en kompliceret fødsel, er det vigtigt vi forholder os til dette under træningen.

Her kommer vores ekspertise som specialiserede fysioterapi frem. Vi ved hvordan vi passer på og gradvist tilpasser øvelser mm. til den enkelte.

Således du trygt kan træne og vide at du er ikke sikre hænder!

OG

Der er selvfølgelig plads til de mindste!